donderdag 4 februari 2010

Sociale netwerken werken!
De eerste grote Linkedin wijnproeverij van Kleine Wijn Importeurs is een feit! Nu is er dus toch iets moois ontstaan uit social media...

En Beatrix in haar kersttoespraak maar aangeven dat je achter je scherm geen echt contact krijgt: "(...) Je spreekt elkaar zonder gesprek, je kijkt naar elkaar zonder de ander te zien. Mensen communiceren via snelle korte boodschapjes. Onze samenleving wordt steeds individualistischer. (...) We moeten trachten een weg terug te vinden naar wat samenbindt. (...) Om te kunnen mee-leven is tastbare nabijheid nodig. Echt contact ontstaat in daden en woorden. Taal is onmisbaar bij het opbouwen van vertrouwen. Maar wie het gesprek niet aangaat, sluit zichzelf uit. Zo kan een middel om mensen tot elkaar te brengen ook een barrière zijn voor wie niet begrijpt en niet begrepen wordt. De moderne technische mogelijkheden lijken mensen wel dichter bij elkaar te brengen maar ze blijven op 'veilige' afstand, schuilgaand achter hun schermen."

Contact is er nu dan toch voortgekomen uit mensen die met elkaar achter schermpjes communiceren: Veertig wijnkopers, kleine zelfstandige importeurs, houden zondag 11 en maandag 12 april gezamenlijk een proeverij in het Groothandelsgebouw (Engels) in Rotterdam. De proeverij wordt georganiseerd door wijntijdschrift Perswijn. Het is de eerste grote professionele wijnproeverij opgezet via het sociale netwerk Linkedin. Op de proeverij laten de importeurs hun wijnen proeven aan consumenten (zondag) en aan vakhandel en horeca (maandag).

Kleine Wijn Importeurs
De kleine Wijn Importeurs (KWI) bieden wijnliefhebbers en professionals iets bijzonders: ze werken met kleine producenten, die veel aandacht besteden aan terroir, de smaak van de regio. Door de kleine schaal van een KWI – meestal zijn het eenmanszaken met minder dan 75.000 flessen import - kan de importeur bovendien veel persoonlijke service leveren. De wijnen zijn uniek en niet op grote schaal verkrijgbaar. Het traject van wijngaard naar consument is kort. De meeste importeurs hebben zich gespecialiseerd in een land of een streek, waarin ze thuis zijn. Ze zijn allemaal anders, de passie en gedrevenheid is bij iedereen hetzelfde.
Op het evenement laten ongeveer veertig importeurs hun wijnen proeven. Sommige deelnemers richten zich alleen op consumenten, anderen op horeca en winkels en sommigen op allebei. Daarom worden twee proeverijen gehouden: zondag 11 april is bestemd voor consumenten, maandag 12 april zijn horeca en vakhandel van harte welkom.

Dit wordt de eerste professionele, openbare LinkedIn-proeverij! Voor de LinkedIn groep Kleine Wijn Importeurs, zie http://www.linkedin.com/groups?home=&gid=2482558

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen